۱۳۹۵ فروردین ۱۰, سه‌شنبه

ادعای مخالفان: مسیحیان نسخه های زیادی از اناجیل را سوزاندند

‎Christian Apologetics دفاعیات مسیحی‎'s photo.

یکی از ادعاهای مخالفان کتاب مقدس آن است که در قرن های دوم و سوم میلادی، مسیحیان نسخه های زیادی از اناجیل را به آتش کشیدند و نابود ساختند. آیا تاریخ چنین ادعایی را تایید می کند؟
یک. این ادعا حتی از سوی "بارت ارمن" ملحد آمریکایی و مخالف سرسخت مسیحیت رد شده است. ارمن در کتابش تحت عنوان "نقل قول های اشتباه از عیسی مسیح" (فصل هفتم) چنین خاطرنشان کرده است:"نسخه های کتاب مقدس در قرون دوم و سوم مانند نسخه اصلی شان در قرن اول میلادی بوده اند و تحریف نشده اند.
این نسخه ها تصویر درست و دقیقی از قرن اول میلادی ارائه می دهند". اظهارنظر او این سوال را مطرح می سازد نسخه های قرون دوم و سوم دست نخورده و کامل هستند، چرا در مقایسه با نسخه های قرون بعد و کتاب مقدس کنونی تغییری مشاهده نمی شود؟
دوم. هیچ گونه گزارشی از پدران و رهبران کلیسا مبنی بر سوزاندن اناجیل وجود ندارد.
سوم. مورخان غیرمسیحی در قرون دوم و سوم میلادی درباره سوزاندن اناجیل توسط مسیحیان گزارش ارائه نداده اند.
چهارم. کنستاتین (اولین امپراطور روم که در سال 312 میلادی مسیحی شد) نیز متهم به سوزاندن اناجیل شده است. اما از سوی دولت او هیچ گزارش رسمی و موثق درباره نابودی اناجیل وجود ندارد.
پنجم. هزاران نسخه از اناجیل که متعلق به قرون دوم و سوم میلادی است، در موزها حفظ و نگه داری می شوند. متون این نسخه ها با کتاب مقدس کنونی تفاوتی ندارند.
ششم. سوزاندن اناجیل می بایست به رشد مسیحیت خاتمه می داد، در حالی که در قرن پنجم میلادی مسیحیت به سرعت در میان ملل جهان و مستعمرات حکومت روم گسترش و توسعه یافت و کلیساهای زیادی تاسیس شدند.
هفتم. طبق گزارش های تاریخی در قرن سوم میلادی کتابخانه های مسیحی دایر شده بود که شامل نسخه های اناجیل، نامه های رسولان همراه با آثار پدران کلیسا نظیر جاستین (100- 165 م)، کلمنت (150- 215 م) و ترتولیان (155- 240م) بود (برای اطلاعات بیشتر رجوع کنید به "کتاب ها و خوانندگان در کلیسای اولیه" هنری گمبل، تاریخ انتشار 1995، نسخه انگلیسی).
هشتم. نقل قول های پدران و رهبران کلیسا از اناجیل در طول تاریخ در موزها موجود است و تضادی با اناجیل که امروزه در اختیار داریم، مشاهده نمی شود.
نهم. قرآن نیز نه فقط به سوزاندن اناجیل اشاره نکرده، بلکه به پیامبر اسلام و مسیحیان توصیه کرده تا برای درک مکاشفه الهی به انجیل رجوع کنند (سوره مائده آیه 15، سوره یونس آیات 94- 95).

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر